Marknadsföring online – bra att veta

När det kommer till onlinemarknadsföring finns det massor som är bra att veta, fyll dig med kunskap och testa dig fram för att lyckas. Idag är marknadsföring online i olika kanaler avgörande för din verksamhets synlighet och kommunikation.

Det gäller att arbeta strategiskt digitalt, att ha koll på vanliga SEO-missar, ha koll på vad som händer och arbeta framåt med t.ex. influencers för att lyckas med din digitala marknadsföring. Se till att ditt företag syns utanför Halland också, med hjälp av tex Millstone:

”Sökmotoroptimering är det arbete som gör att du syns i sökflödet när någon söker på produkter eller tjänster du erbjuder. Det som krävs för att lyckas är att du är medveten om sökpotentialen på din webbsajt och de tjänster du erbjuder”, klicka här för att läsa mer.

Trender inom digital marknadsföring

Det är viktigt att hålla sig ajour med olika trender inom den digitala marknadsföringen. För år 2017 diskuterade förutspådde man i Dagens Media att datadriven marknadsföring och analys skulle bli allt viktigare i kampen om kunderna, och så har det sannerligen varit. Vad gäller för nästa år? Se till att ligga i framkant.

Undvik SEO-misstag

Att jobba med SEO är superviktigt, men det är också viktigt att undvika vanliga missar inom området. Det är något som tas upp i en artikel från ehandel.se. Där tipsar en SEO-expert om att du bland annat ska vara tydlig mot Google när det kommer till sökord och sajtbyggnad, att du ska anpassa sidornas titlar och fylla dina sidor med relevant innehåll bland annat.

Fundera på samarbete med influencers

Något som visat sig effektivt när det kommer till marknadsföring är att samarbeta med influencers. Undersök om detta är något för din verksamhet. Det är ett bra sätt för att nå ut till din målgrupp.

”Om en influencer skriver om en produkt den gillar skapar det högre trovärdighet hos målgruppen än reklam eftersom den har en nära relation med sina följare. Det är det bästa som kan hända ett företag, att rätt influencer knyter an positivt till deras varumärke.”, säger bloggaren Elin till Internetworld.