Gott bemötande ger tillväxt på ditt företag

Vi slänger in påståendet: gott bemötande ger tillväxt till företaget. Kan det verkligen stämma? Jo, för med gott kundbemötande får du nöjda kunder, och nöjda kunder betyder tillväxt. Underskatta aldrig värdet av goda relationer, och känner du dig osäker på vett och etikett – gå en kurs och sluta undra.

Du har förmodligen sett honom i både TV och i tidningar, http://www.matsdanielsson.se/ föreläser om vett och etikett och om gott bemötande. Han är expert på framgångsrikt bemötande som får folk runt omkring dig att trivas. För det behöver inte vara särskilt svårt, bara man tänker rätt! Skapa glädje och bemöt dina medmänniskor med respekt, och ge därmed ditt företag ett skjuts i rätt riktning.

Vad är rätt och vad är fel?

Alla har vi upplevt service både när den är som bäst och när den är som värst. Att inte känna sig hörd och sedd är något som skapar många problem i våra relationer, både på hög politisk nivå och ner till de tätaste och mest privata relationerna. Företag och kundrelationer är inte ett undantag. Mats Danielsson har figurerat i såväl ”Halv åtta hos mig” (läs om det i smt.se) och figurerat i tidningarna som expertrådgivare, så vi har fog nog att kalla honom bemötandeexpert och vett- och etikettsrådgivare av samma rang som den bortgångna Magdalena Ribbing. Kanske ett tema för en konferensdag kan vara en idé, eller bjuda in en rolig AW-aktivitet?

När man driver en business är det noga att man kan särskilja på det privata och det offentliga. Samtidigt uppskattas det om man kan bjuda på sig själv och ge lite, för att en människa ska vilja ge något tillbaka. Lyssna här på ett klipp där Mats Danielsson föreläser om det ämne som kanske engagerar människor över hela världen.